Do grona partnerów wyścigu kolarskiego Tour de Pologne Women dołączyła Polska Organizacja Turystyczna. Druga edycja organizowanej przez Lang Team rywalizacji kolarek z całego świata potrwa od 28 do 30 czerwca 2024 r. i w całości przebiegać będzie po drogach województwa lubelskiego. W ramach współpracy logotyp partnera zostanie umieszczony m.in. na numerach startowych i rowerach wszystkich uczestniczek, na nośnikach reklamowych rozmieszczonych przy trasie wyścigu oraz w kampanii outdoorowej i w mediach społecznościowych.
– Ta współpraca jest dla mnie zupełnie naturalna. Już prawie dwie dekady razem z Polską Organizacją Turystyczną promujemy przepiękne regiony naszego kraju, przez które przejeżdża peleton Tour de Pologne. Teraz będziemy odkrywać i chwalić się w świecie walorami turystycznymi, zabytkami, kulturą i różnorodnością przyrody Lubelszczyzny. Jestem przekonany, że obie strony z sukcesem wykorzystają potencjał tego partnerstwa – mówi Czesław Lang.
Tour de Pologne Kobiet to powrót do kobiecego ścigania w naszym kraju po latach przerwy. Pierwsza edycja wyścigu została zorganizowana przez Lang Team w 2016 roku. Czesław Lang jest przekonany, że to nowe otwarcie pozwoli w niedalekiej przyszłości na dołączenie polskiego touru do grona prestiżowych wyścigów z cyklu UCI Women’s World Tour.
– Kolarstwo kobiet rozwija się bardzo dynamicznie i jest przy tym niezwykle emocjonujące. Dodatkowo nasze kolarki od dawna spisują się w najważniejszych wyścigach znakomicie i uwadniają, że można na nie liczyć. Właśnie z myślą o dalszym rozwoju polskiego kolarstwa kobiet powracamy do idei organizacji Tour de Pologne Women – zapewnia prezes Lang Team.
Wyścig rozpocznie się 28 czerwca od jazdy indywidualnej na czas w Lublinie. Dystans będzie krótki (4,5 kilometra), ale bardzo wymagający i selektywny, więc z pewnością od początku ustawi klasyfikację generalną ORLEN. Drugi etap o długości 136 km prowadzić będzie z Krasnegostawu do Kraśnika, a po drodze kolarki przejadą m.in. przez Szczebrzeszyński Park Krajobrazowy. W niedzielę, 30 czerwca peleton wyruszy na ostatni etap zmagań spod Hotelu Arche Nałęczów i po 103 kilometrach jazdy trzydniowa rywalizacja zakończy się w malowniczym Kazimierzu Dolnym.
Partnerstwo z Tour de Pologne Women doskonale wpisują się w strategię Polskiej Organizacji Turystycznej przebiegającą pod hasłem „Poland. More than you expected” – „Polska. Więcej, niż się spodziewaliście”, której celem jest promocja polskiej oferty turystycznej poprzez zaskoczenie odbiorców różnorodnością oraz bogactwem nieoczywistych atrakcji naszego kraju.
– Z wielką radością i pełnym przekonaniem przyjęliśmy zaproszenie Czesława Langa do współtworzenia drugiej edycji Tour de Pologne Kobiet. Misją Polskiej Organizacji Turystycznej jest m.in. wspieranie ważnych dla polskiej turystyki i gospodarki projektów sportowych, a takim z pewnością są stojące na najwyższym poziomie wydarzenia organizowane przez Lang Team. Jestem przekonany, że Tour de Pologne Women ma przed sobą wspaniałą przyszłość i nasza współpraca przyczyni się do świetnej promocji Polski przez lata – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
W Tour de Pologne Women wystartuje 18 zespołów – reprezentacje narodowe Polski, Danii i Ukrainy oraz 15 drużyn m.in. z krajów o tak bogatych tradycjach kolarskich, jak Belgia, Francja, czy Wielka Brytania. Wartym uwagi będzie też udział wyjątkowego zespołu utworzonego pod egidą Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI) – World Cycling Center, w skład którego wchodzą utalentowane zawodniczki, które w swoich krajach nie mają możliwości skorzystania z nowoczesnych metod szkoleniowych oraz startów w międzynarodowej rywalizacji.