Czesław Lang znowu ma pomysł, który może zmienić polski sport. Wraca Tour de Pologne Women, ikona polskiego kolarstwa nie ukrywa, że chce doprowadzić to wydarzenie na sam szczyt. I wie, jak to zrobić.
– Nie ma dziś bardziej dynamicznie rozwijającej się dyscypliny sportu niż kolarstwo kobiet. Oglądanie pań w akcji to wielkie emocje i dostrzega to cały kolarski świat. My organizowaliśmy taki wyścig już wiele lat temu, a teraz wracamy. W tym roku przeprowadzimy trzyetapową imprezę – mówi Czesław Lang.
– ORLEN to największy i najaktywniejszy sponsor sportu w Polsce. Nasze działania w tym obszarze przekładają się pozytywne postrzeganie naszej marki w kraju oraz wzrost rozpoznawalności za granicą. Wsparcie popularnych sportowych dyscyplin i sportowców ułatwia też dotarcie do obecnych, ale też pozyskanie nowych klientów. W szerokim portfolio naszych projektów nie mogło zabraknąć kolarstwa. Teraz wesprzemy powracające do kalendarza najważniejszych imprez sportowych w kraju Tour de Pologne Women co jest bardzo istotne z punktu widzenia popularyzacji dyscypliny wśród pań – mówiAgata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN.
ORLEN od lat pielęgnuje rozwój polskiego kolarstwa szosowego na poziomie zawodowym
i amatorskim. To sport powszechny, który może być uprawiany niemal przez każdego w niemal każdym miejscu. Zaangażowanie spółek wchodzących w skład Grupy ORLEN popularyzuje i upowszechnia kolarstwo szosowe obejmując wsparciem najważniejsze imprezy o znaczeniu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Oprócz wracającego do kalendarza imprez kolarskich Tour de Pologne Women koncern wspiera organizację ORLEN Wyścigu Narodów i ORLEN Tour de Pologne Amatorów, będącego memoriałem Ryszarda Szurkowskiego. ORLEN jest także Sponsorem Głównym najważniejszego wyścigu kolarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej, czyli Tour de Pologne, będącego częścią UCI World Tour, cyklu transmitowanego w ponad 190 krajach świata. Wsparciem spółek z Grupy ORLEN objęci są także najmłodsi startujący m. in. w Tour de Pologne Junior.
Według danych GUS na rowerze jeździ ponad 60% dorosłych Polaków. Zaangażowanie w tę dyscyplinę to także istotna wartość marketingowa dla sponsora, co podkreślają dane dotyczące oglądalności najpopularniejszych wyścigów na czele z Tour de Pologne oraz samo zaangażowanie milionów kibiców na trasie jego etapów.
– Przy okazji Tour de Pologne co roku spotykamy przy trasie około trzech i pół miliona widzów, a wyścig stał się wizytówką naszego kraju na całym świecie, bo transmisja dociera do krajów na wszystkich kontynentach – powiedział Lang i dodał, że droga wyścigu kobiet powinna być podobna. Tylko wszystko ma się wydarzyć znacznie szybciej. Kiedy w 1993 roku Lang zaczął odpowiadać za organizację męskiego Tour de Pologne, szybko zaczął go rozwijać, a efektem było wejście do cyklu UCI ProTour, który powstał w 2005 roku. Były tam tylko elitarne, najważniejsze w kalendarzu wyścigi. Dziś cykl nazywa się UCI WorldTour i nasz narodowy wyścig oczywiście jest jego częścią. Podobnie jest w kolarstwie kobiet i to właśnie jest celem Langa.
Pierwsza edycja Tour de Pologne Women odbyła się w 2016 roku. Wygrała mistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która potwierdziła, że potrafi być skuteczna także na szosie, czyli Jolanda Neff. Najlepsza z Polek, Paulina Brzeźna-Bentkowska skończyła wyścig tuż za podium, na czwartej pozycji.
– Już wtedy wiedziałem, że to jest odpowiedni kierunek. Minęło kilka lat i warto wrócić do tej idei. Jestem przekonany, że Tour de Pologne Women wszyscy będą oglądali z zapartym tchem. Tym bardziej że nasze kolarki, z Katarzyną Niewiadomą na czele, spisują się w ostatnich latach rewelacyjnie – powiedział Lang.
Sponsorem Głównym oraz klasyfikacji generalnej podczas Tour de Pologne Women jest ORLEN.